jaha men ja har faktiskt sett vissa tewavasae som är brunaktiga! det kanske finns en del geografiska skillnader för arten förekommmer på många platser väl..
Petrochromis tråd 2005
Kollaps
X
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
jag skulle vilja saja att manga ganger ar trewavasae brun/svarta. Jag brukar beskriva det som UPS brunKommentar
-
Verkligen snyggt!
Diggar dina petrochromis trewavasae,den mörka färgen passar så bra till dom andra lite ljusare fiskarna..
Vilka av dina petrochromisar har du fått yngel av?mvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
25 L OB rödzebrayngelKommentar
-
Trewavasen! De är hemma hos Fredrik Hagblom. De borde vara ganska stora nu faktiskt.
MvhKommentar
-
Okej!
Hur stora är nyspottade petros?
Käkar dom vuxna dom små med god aptit eller(kan tänka mig det)?mvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
-
De vuxna hugger dem nog skulle jag tro .. de är galna på mat. De växer fort, mkt fort. Nyspottade är de runt 1-2 cm beroende på hur stor honan är och hur många yngel det är.
MvhKommentar
-
Ok,hur stor är en normal kull från en 15 cm hona då?mvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
-
Från en trewavase hona i den sizen kan det kanske generara 4-8 yngel. Det beror precis på hur välmatad hon har varit vid leken.Kommentar
-
Well .. postar en bild på en trewavase hona som verkar vara lite trött
MvhKommentar
-
En Petrochromis ortognatus "Ikola" hane:
MvhKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Cutekid
Från en trewavase hona i den sizen kan det kanske generara 4-8 yngel. Det beror precis på hur välmatad hon har varit vid leken.
Fy fasen vad snygga dina petros är cutekid!man blir helt häpen!
mvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
-
-
Hittade en gammel film på mina trewavase. Passade på att mata dem innan jag filmade vilket inte var så bra pga det grumliga vattnet som blev. Skit samma .. här är filmen:
MvhKommentar
-
citat: Svarta så klart! Mörkbruna?/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Kan inte hålla med dig där Jonas. Ofta är det humöret som spelar in. är de inte på G så går de i ljusare ton men är de i farten vilket de oftast är så är hanarna helt svarta och honorna får de ljusblå prickarna. Har du sett dem 2 ggr eller vad är det?Kommentar
Kommentar