Om det går som planerat så har jag snart 35 st f1 Petrochromis Famula "kaiser" , kul och intressant att börja med petro!
Petrochromis tråd 2005
Kollaps
X
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
Tänkte uppdatera med lite nya bilder:
Om jag inte har fel så är det de enda bilderna på Petrochromis texas "karema" som ligger ute på nätet. Känns kul att ha dem.
MvhKommentar
-
Jäkligt snygga!
Hur stort är karet?mvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
25 L OB rödzebrayngelKommentar
-
-
Okej!
Hannen är ju enormt snygg!mvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
-
Japps .. ska lägga in några bilder på karet. Jag har gjort lite ändringar i det. Ev lägger jag in bilderna som jag tog innan ändringarna .. det beror lite på hur de nya blir.
MvhKommentar
-
Okej!
i vilket kar har du dina trewavasae?mvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
-
Alla petros går i 660 karet med 10 st Limnotilapia dardenni.
Så här såg karet ut innan jag ändrade om i det:
Jag vet att det ser för djävligt ut med pangeamodulen som skiljer sig mot kalkstenarna. Har därför ändrat om stenröset till höger så att pangeamodulen inte syns. Den är gömd bakom andra stenar. Ska jaga fatt i lite schysst granit när jag får tid över. Ska försöka ta nya bilder i kväll.
MvhKommentar
-
[:0]Tycker att karet var superhäftigt!!!
Fast pangeamodulen kanske skulle bort
vad har du i 375:an och 325:an då?mvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
-
Japp! Det lutar åt att den åker bort i samband med att jag flyttar karet några meter här i höst. Stenröset till höger var lite provesoriskt ditlagt för att det var tänkt att det skulle spottas yngel i där i sommaren när jag inte kunde vara där och ta hand om dem.
I 375:an går min nya kiriza grupp och 325:an står på förvaring i källaren då sambon har tyckt till. Känns lite surt att ha ett stort sett nytt kar bara ståendes i källaren.
MvhKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Cutekid
325:an står på förvaring i källaren då sambon har tyckt till.
mvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
-
snyggt!, hur många ciklider är det totalt i den burken?Tropheus Duboisi halembe, so
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Mats: Det går 4+18 VF Petrochromis trewavase "Kalambwe", 1+2 VF Petrochromis texas "Karema"(De enda som har tagits in i europa?) 16 F1 Petrochromis ortognatus "Ikola" och 10 F1 Limnotilapia dardenni "Mpimbwe"
Lite nytagna bilder:
MvhKommentar
-
du har mycket fisk i den burken! vilket är bra antar jag-dina trewavasae är grymma,är dom mörkbruna el svarta?Tropheus Duboisi halembe, so
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Svarta så klart! Mörkbruna?
MvhKommentar
Kommentar