Haha, Gött där! Keep up the good work, teacher Calle!
Petrochromis tråd 2005
Kollaps
X
-
-
Blir grymt sugen efter denna läsning att köpa in VF nästa gång då de håller storlek och kommer igång med lek snabbare...
Kul att se hur bra det går för dig med Petrissarna, Calle!Kommentar
-
-
Kommentar
-
Va kul! Ja skulle skaffa petrochromis imorgon om det inte vore för den stora vuxenstorlekenTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Här kommer en länk till några videoclips på mina trewavase. Kanske inte de bästa jag har gjort men det får duga så länge. Det är så jäklar svårt att få bra bilder på dem då de går i ett kar med svart bakgrund och vattnet var också lite "blurrigt" pga filterproblem men det är åtgärdat. har nu även 3-4 honor som har lekt och tuggar men det är somsagt jäkligt svårt att se om de har äggen kvar då hakpåsen som precis på troffar försvinner efter ett tag.
MvhKommentar
-
-
Då kom det lite ny fisk hem.
1+2 VF Petrochromis texas "Karema"
och 10 st F1 Limnotilapia Dardenni "Mpimbwe"
Mvh CarlKommentar
-
Hej!
jag undrar om man kan ha någon petrochromis i ett 720 liters?
I sådanna fall,vilken art bör man börja med?
Jag är nybörjare på petros,men kollade på www.tropheini.com och blev helt fast!
Vilket häftigt utseende,vilka färger och så coola munnar!
mvh villemvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
25 L OB rödzebrayngelKommentar
-
tror att Trewavasae är bland de minsta och förmodligen den vanligaste i handelnTropheus Duboisi halembe, so
-
Vilken Petrochromis blir minst?, finns det nån som är under 15 cm så skulle jag nog vara intresseradTropheus Duboisi halembe, so
-
citat:Ursprungligen skickat av specmats
Vilken Petrochromis blir minst?, finns det nån som är under 15 cm så skulle jag nog vara intresserad
MvhKommentar
-
ok,tack för svaren!
Men har någon aqualexkatalogen om tanganikyaciklider,för på petrochromiskapitlet är det på en helbildssida två blågula petrochromis och vet någon vad den arten heter.o.s.v.
mvh villemvh ville.
375 L Malawi
585 L Malawi
54 L Johanniyngel
25 L OB rödzebrayngelKommentar
-
Petrochromis sp. "orthognathus Ikola", Petrochromis sp. "orthognathus Tricolor" och Petrochromis famula -säger du! ja dom är ju fina på bild men förmodligen svåra att få tag på eller!? Just att petrochromis verkar var mer härdiga mot soten är ett lockande argument som talar för domTropheus Duboisi halembe, so
-
kollat runt lite och måste säga att Petrochromis famula är jäkligt snygga..undrar var man kan få tag på dessaTropheus Duboisi halembe, so
Kommentar