If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Härligt Micke att du inte bara kan namnen på fiskarna utan även lite latinska uttryck, du hade ju inte behövt göra det på direkten, men utan mer.. Festina lente.... men toppen...
Så Tony, när åker vi? det var ju fiskledigt i mellandagarna? Jag kan iaf åka när som helst....och Micke...du är ju på...hehe
Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCG
Ny troffe på väg (Tropheus Musanga)! Skulle vara intressant att se den i ett akvarium.
Undrar hur mycket kameran har förstärkt färgerna, otroligt gul!
då undrar jag om det finns någon i sverige som har dessa eller någon som vet någon som har?
är fångstplatsen zambia någonstans kring linangu och nangu eller är det helt fel??
peter
Tycker att Musangan är riktigt snygg på de andra två bilderna på sidan.
Kan nog vara en sort att tänka på vid kommande projekt. Får försöka övertala frugan att det nog inte skulle vara så dumt att turista i Berlin någon vecka.
Måste få in lite nya troffar efter massdöden i mina burkar pga min egen klantighet med fodret. Tyvärr så strök i stort sett hela min yngelgrupp av Kiriza med och det verkar vara stört omöjligt att få tag i odlade Kiriza för närvarande.
Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.
Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.
Aha! 4 va inte så dåligt för en förstaspottning då. Det va så länge sen jag hade troffar så jag kommer inte ihåg, men jag har för mig att de inte gav lika många som mbunas. Ynglena va ju riktiga bjässar med.
Kul, i min den första kullen som en hona fick var det bara 3 yngel. Om ett par dagar ska jag flytta en ikola-hona som gått 17 dagar och hon är verkligen fet om munnen så där hoppas jag på en 10 yngel.
Jag flyttade över tre tuggande Ikola honor som tuggade samtidigt i var sitt separat kar för att få sammanlagt......5st yngel..........så Viktor du ska vara nöjd med 4st på bara en hona
Mina Ikola honor var visserligen bara 5cm när dom tugga så det är nog inte så konstigt att det bara var så få,när man tänker på vilka enormt stora ägg dom går och tuggar på
Kommentar