Troffetråden 2005

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • blackened
    Användare
    • January 2005
    • 1042

    härligt! vad är det för size på dina? Mina är lite blandat mellan 4-7cm...

    Kommentar

    • specmats
      Användare
      • December 2004
      • 3060

      nja mina är storleken mindre runt 2-4 cm..som alltid iaf för mej så är nyintroducerade troffar i synnerhet yngel väldigt stissiga-dom sammlas i grupper och flänger upp o ner längs framrutan-liksom som att dom orienterar sej på nått sätt..detta brukar pågå nån vecka
      Tropheus Duboisi halembe, so
      Melanochromis Auratus, vf
      Synodontis Petricola, odlade

      Akvarie-setup (Salt)

      Kommentar

      • blackened
        Användare
        • January 2005
        • 1042

        Jag täckte precis för karet av den anledningen. Ett jäkla flängande och framåt eftermiddan verkade dom bli lite stressade av det, så nu får dom en lång nattsömn.

        Får se om det hjälper...

        Kommentar

        • specmats
          Användare
          • December 2004
          • 3060

          ja ska bort över helgen så det blir nedsläckt,mörkt och ingen mat i helgen så det kanske blir lite lungnare i karet nästa vecka.
          Tropheus Duboisi halembe, so
          Melanochromis Auratus, vf
          Synodontis Petricola, odlade

          Akvarie-setup (Salt)

          Kommentar

          • blackened
            Användare
            • January 2005
            • 1042

            Får hoppas det. Det är ju så frustrerande att dom ska hålla på så när man vill att de ska börja göra upp om rangordningen och trycka fram det där lilla extra färgmässigt

            Kommentar

            • specmats
              Användare
              • December 2004
              • 3060

              jo det är sant, kommer nog ta ett litet tag för mina har fortfarande "pyamas" dräkt men har dina redan färgteckning som vuxna?
              Tropheus Duboisi halembe, so
              Melanochromis Auratus, vf
              Synodontis Petricola, odlade

              Akvarie-setup (Salt)

              Kommentar

              • blackened
                Användare
                • January 2005
                • 1042

                Nej de har ju samma pyjamasdräkt med det är en hel del vuxenfärg framme därunder. Framförallt i ryggfenan har några tryckt fram massor av rött med blått "flash" i som var riktigt, riktigt snyggt! Det är främst dom större som har dom färgerna. Det är ett tiotal som är över 6-7cm typ...

                Kommentar

                • specmats
                  Användare
                  • December 2004
                  • 3060

                  ok ja då förstår jag att det finns lite vuxen färger..mina dröjer nog en månad eller mer innan dom färgerna kommer men kul är det speciellt när ja har sett dom otroligt vackra föräldrarna
                  Tropheus Duboisi halembe, so
                  Melanochromis Auratus, vf
                  Synodontis Petricola, odlade

                  Akvarie-setup (Salt)

                  Kommentar

                  • blackened
                    Användare
                    • January 2005
                    • 1042

                    Vart köpte du dom? Pierre o Kenneth?

                    Kommentar

                    • Pierre_N
                      Användare
                      • March 2004
                      • 772

                      specmats: Det är Kambwimba och jag hoppas att du blir riktigt nöjd med dem! Det var riktigt kul att ha dig på besök och du är hemskt välkommen att titta in igen om du får lust. Kanske att man får komma och titta till regnbågarna när de blivit stora?

                      blackened: Jepp, det stämmer.

                      Kommentar

                      • Bright_Blue
                        NCS Medlem
                        • June 2004
                        • 1582

                        Tjena, tror ni det skulle gå att ha en grupp på 6 ilangi (antagligen vuxna)tillsammans med 24 ikola 6-8 cm i ett 540 kar? tacksam för svar, finns en snubbe som säljer 6 ilangi nu.

                        Mvh/ BB

                        Kommentar

                        • blackened
                          Användare
                          • January 2005
                          • 1042

                          Jag skulle inte köpa dom. Ilangin kommer knappast bry sig om ikolan så det är bara att be om problem.

                          Kommentar

                          • blackened
                            Användare
                            • January 2005
                            • 1042

                            Vad anser ni är det "viktigaste" tecknet på att någon är fel hos troffarna? Självklart sitter jag och oroar mig nu när man har nya fiskar. Några verkar väldigt irriterade och skakar på sig och kliar sig en del. Några går och småhostar ibland, inte så jättebra men å andra sidan så skiter alla fina korvar och det har inte flytit omkring någon sytråd i karet. Har ni varit med om att det blir något fel på fiskarna när skiten är ok? Jag tänkte om man kan se det som någon sorts absolut trygghet bara för att magarna mår bra...

                            Var bara tvungen att skriva av mig lite. Så många oroliga tankar som far runt när man tittar på burken....

                            Kommentar

                            • Bright_Blue
                              NCS Medlem
                              • June 2004
                              • 1582

                              Om den inte kommer att bry sig, varför blir det då problem?

                              Kommentar

                              • medion
                                Användare
                                • August 2003
                                • 243

                                Ursprungligen postat av blackened
                                Vad anser ni är det "viktigaste" tecknet på att någon är fel hos troffarna? Självklart sitter jag och oroar mig nu när man har nya fiskar. Några verkar väldigt irriterade och skakar på sig och kliar sig en del. Några går och småhostar ibland, inte så jättebra men å andra sidan så skiter alla fina korvar och det har inte flytit omkring någon sytråd i karet. Har ni varit med om att det blir något fel på fiskarna när skiten är ok? Jag tänkte om man kan se det som någon sorts absolut trygghet bara för att magarna mår bra...

                                Var bara tvungen att skriva av mig lite. Så många oroliga tankar som far runt när man tittar på burken....
                                Sitter i en liknande sits som du. Jag har köpt min första troffegrupp någonsin å visst känner man sig orolig över att misslyckas å få soten.Men det är väl bara att köra på, byta vatten och mata rätt så ska det funka eller?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...