Ujj, många snygga troffekar. Mitt har varit nere länge nu (eftersom jag flyttat), men idag började jag ställa det i ordning igen. Ny vit sand är inköpt. Lär inte dröja så länge till innan jag fyller upp det med vatten igen, sen ska jag börja leta lämpliga troffar, lutar åt kiriza eller körsbär, längtar!
Troffetråden 2005
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av CutekidMkt fina kar Christian. men hur funkar det med troffar och frontosor?
Det funkar inte alls. Det är frontosor som är inackorderade och de ska snart bort.Kommentar
-
cutekid håller helt med dig när det gäller vf de behöver inte vara bra bara för de är vf.
jag tror säkert dina är bra.många som svarar på en annons verkar det som att priset är viktigare än kvaliten vilket jag tycker är fel.
(mycket trevliga akvarier.)peterKommentar
-
Kom hem igår kväll efter en resa på 5 dagar. Upptäcker att pumpen/filtret 2260 nästan lagt av och sprutar luft lite sporadiskt. 10-12 Kirizor är ligger döda på botten varav ytterligare 4-5 st visar tecken på buksot... Det konstiga är att det endast är Kirizorna som visar tecken på soten. Nkonden däremot var ovanligt pigga och alla såg krya ut. Det värsta är att jag inte kommer ifrån jobbet förrän sent ikväll. Jag hoppas verkligen jag hinner till någon butik innan de stänger.//RobertKommentar
-
Mycker snygga kar Christian, synd att man inte har plats till så många hemma bara....Eller det är kanske tur, dyrt blir det ju med.....Senast redigerad av steveharris; 14 November 2005, 14:43.PatrikKommentar
-
Det här har inget att göra med tropheusar men; Christian, vilken av alla de där BTN tycker du att ger bästa djuphetskänslan i akvariet? Blev så fängslad av dem att jag nästan måste köpa en själv.Kommentar
-
Robert;typiskt att sånt ska hända när man inte är hemma...
Jag skulle ha gjort ett vtn-byte,rengjort filtret,tagit bort de svullna fiskarna och kört en kur Metronidazole.
Hur går det annars m Nkonden?
Snygga burkar,Christian,verkligen!!"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Och så kom Christian och ägde upp
Svinigt är vad det är. Nu måste jag ju köpa in Troffar ändå.
Fina fiskar har ni, hela bunten!Kommentar
-
Jag gillar Rocky mest. Tanganyikan är väl annars den snyggaste men den bygger också mest.Kommentar
-
Ursprungligen postat av ozricRobert;typiskt att sånt ska hända när man inte är hemma...
Jag skulle ha gjort ett vtn-byte,rengjort filtret,tagit bort de svullna fiskarna och kört en kur Metronidazole.
Hur går det annars m Nkonden?
Snygga burkar,Christian,verkligen!!Kommentar
-
Här är mitt bidrag, 375litersakvarium med 30st F1 Tr. moorii Kasakalwe på 4-6cm, 8st Callochromis stappersii utinta (4-6cm) och 15st C.furcifer Isanga (4-6cm). Furcifern ska snart få nytt kar men Callochromisarna spöar troffarna..../Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
En bemba hane som börjar visa trevliga färger ...Kommentar
-
bemba är en fin variant och det är lätt att förstå varför den är populär-har haft den och orange moori för länge senTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Kommentar
-
ja och en del andra tycker att just de sk. black varianterna är de mest livliga-har du/ni samma erfarenhet?Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
Kommentar