Troffetråden 2005

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roni
    Användare
    • May 2003
    • 183

    Nu har jag äntligen beställt troffar det blev 30st so kiriza. Så nu går man bara och längtar tills dom kommer.
    Mvh/Fredrik

    Kommentar

    • Jonas E
      Användare
      • February 2003
      • 2533

      roni: Nice! vart beställer du dem ifrån (om man får fråga)? Är det "medium" storlek?

      Kirizan är ju skitsnygg fisk så där har du gjort ett bra köp. Keep up the good work =)
      /Jonas
      540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

      Kommentar

      • roni
        Användare
        • May 2003
        • 183

        Jag beställde via Akvarie LAgunen från aqvarium Malawi, det stod small/medium men han trodde att dom skulle vara medium. Ja dom är riktigt snygga bara att hoppas att man får bra exemplar.
        Mvh/Fredrik

        Kommentar

        • akva99
          Användare
          • September 2005
          • 527

          hej fredrik har sett so kirizan hos am de är i medium storlek så stora att de kan leka.
          du blir säkert mycket nöjd de är fina en del hanar går åt lite orange vilket är häftigt.peter

          Kommentar

          • roni
            Användare
            • May 2003
            • 183

            Det låter ju bra, riktigt spännande han trodde att dom skulle komma nästa onsdag, känns som en evighet dit. Men den som väntar på nåt gott......

            Akva99, vet du hur köns fördelningen var? 50/50 skulle jag tro men skulle ju vara kul med lite fler honor.
            Senast redigerad av roni; 26 October 2005, 15:37.
            Mvh/Fredrik

            Kommentar

            • akva99
              Användare
              • September 2005
              • 527

              so brukar var 1+1 har du tur får du någon extra hona.
              du har valt en av absolut finaste tropheusarna. lycka till peter

              Kommentar

              • roni
                Användare
                • May 2003
                • 183

                Det låter bra, bara att hoppas på det bästa. Återkommer med bilder om jag lyckas ta nån som är värd att visa.
                Mvh/Fredrik

                Kommentar

                • Jeppe
                  Användare
                  • October 2005
                  • 409

                  har ett 540 liters akvarium med 26 stycken tropheus "bärsten". skulle gärna vilja ha en "black" variant tillsammans med dom. i så fall vilken av dom? är sugen på pemba eller körsbär.går det eller ska jag hålla mig till bärnstenarna? blir det för mycket fisk i akvariet?

                  Har också ett par N. Multifasciatus och ett par Eretmodus Cyanosticus samt 3 stycken "vanliga" Ancistrus.
                  540 Troffar, Callochromis ect
                  100 sydamerica, dvärgar
                  120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
                  40 tomt

                  Qui dormit, non peccat

                  Kommentar

                  • Jonas E
                    Användare
                    • February 2003
                    • 2533

                    Jeppe: Det kanb fungera, men jag har även sett korsningar melln bärnsten och pemba. Jag skulle nog hållt mig till bärnstenarna.
                    /Jonas
                    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                    Kommentar

                    • Jeppe
                      Användare
                      • October 2005
                      • 409

                      Tack för svaret... det kan vara bra att veta så att man inte förköper sig. finns det någon annan tropheus som går eller blir korsningsrisken för stor?
                      540 Troffar, Callochromis ect
                      100 sydamerica, dvärgar
                      120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
                      40 tomt

                      Qui dormit, non peccat

                      Kommentar

                      • Cutekid
                        Användare
                        • January 2003
                        • 3368

                        Duboisi kan du lätt hålla med de flesta andra tropheus. Men jag skulle satsa på flera bärnsten så du får en riktigt fet grupp. Jag personligen tycker det är det mäktigaste man kan se.
                        Carl

                        Besök petrochromis.com´s forum:

                        http://petrochromis.com/phpbb3/

                        Kommentar

                        • Jonas E
                          Användare
                          • February 2003
                          • 2533

                          Men vaför köpa fler Tropheusar egentligen? Fungerar gruppen som en ska anser jag att man inte ska tillsätta nya arter eller fler av samma. Sålänge något funkar bör man fortsätta i samma rutiner =)

                          Och i annat fall så är duboisi en väldigt trevlig Tropheus som funkar med det mesta.
                          /Jonas
                          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                          Kommentar

                          • Alexander Wiberg
                            Användare
                            • February 2005
                            • 445

                            Tänkte på det Carl skrev om en riktigt stor, mäktig grupp. En dröm är ju att ha ett kar minst 2 meter långt och ha en grupp på 60-70 individer. Men funkar det verkligen? Blir det inte slakt då, eller blir det tvärtom?

                            Vilken är den största grupp ni sett för övrigt av samma troffeart?
                            A.Wiberg (alex83)

                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=367273

                            Kommentar

                            • blackened
                              Användare
                              • January 2005
                              • 1042

                              Akvarielagrets grupp som de har i ett av 2000-liters karen. Hör för mig att det är mpulungu? Tänkte inte på det då men jag har senare fått höra att den var på 60-70 individer!

                              Kommentar

                              • Jonas E
                                Användare
                                • February 2003
                                • 2533

                                60-70 individer gör att det blir noll aggression. Jag tycker däremot det blir för mycket fisk...men det är min åsikt. man sk ju tänka på att Tropheus blir runt 12-14cm stora....60-70st är en hel del fisk när de är så stora....

                                största grupp jag sett är 180st Tr. sp.black pemba i ett 1120.
                                /Jonas
                                540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...