Troffetråden 2005

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidMartin
    Användare
    • February 2004
    • 213

    Mr Fish, Micke är i Rom på smekvecka. Han gifte sig i söndags . Är hemma igen på tisdag.
    www.polarpumpen.se, Fujitsu värmepump

    Kommentar

    • Mr.Fish
      Användare
      • May 2004
      • 1403

      Smekvecka..,då är de bäst att han får ta de lungt -Mr.Fish-

      Kommentar

      • Robbe
        Användare
        • February 2003
        • 527

        Om man kollar in fotona på http://www.cichlidecentret.dk/ i deras lagerlista så tycker i alla fall jag är det är omöjligt att se någon skillnad på Kiriza och Pemba/Bemba

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

          Ja inte var det mycket skillnad där inte...

          Bemba ska ha bredare band och det är inte alltid som de även har ryggfenan orange. Färgen hos Pemba upplever jag mer som rödorange än t ex Kirizans mer gulorange...men det är ju fin gräns av nyans. Jag ställer mig lite frågande till fotona faktiskt. Sedan vet jag inte vad det är för storlek på dom då de verkar yngre.

          Kommentar

          • Cutekid
            Användare
            • January 2003
            • 3368

            De var fullvuxen fisk i bra storlek så det var ingen yngre fisk. personligen tror jag Martin har blandat i hopa fotona när han har lagt in dem på hemsidan.

            Mvh
            Carl

            Besök petrochromis.com´s forum:

            http://petrochromis.com/phpbb3/

            Kommentar

            • Robbe
              Användare
              • February 2003
              • 527

              citate var fullvuxen fisk i bra storlek så det var ingen yngre fisk. personligen tror jag Martin har blandat i hopa fotona när han har lagt in dem på hemsidan.
              Ja det måste han ha gjort för det ser helt klart ut som samma fisk

              Kommentar

              • PatrikMalmo
                Användare
                • May 2005
                • 4642

                Wee... det var jäkligt snygga firrar i allafall. Spanade inom CC:s hemsida nyssens, så nu blev jag ju inte mindre sugen!! Längesedan det var troffar i mina kar.

                Hilsen,

                P
                Ingen fisk har läst böckerna.

                Kommentar

                • Jonas E
                  Användare
                  • February 2003
                  • 2533

                  citat:
                  Bemba ska ha bredare band och det är inte alltid som de även har ryggfenan orange.
                  hmmm...detta är ju viltfångade djur och såhär ser de ut i sjön. varför jämföra Vf djur med en urvalsodlad akvariestam

                  Djuren var ganska fina och i lagom storlek, jag skulle dock hellre köpa ett gäng odlade djur istället för vf, billigare och lättare att hålla.

                  /Jonas
                  540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                  Kommentar

                  • ozric
                    Användare
                    • March 2004
                    • 3187

                    Nån som haft Aethiomastacembelus Ellipsifer i tropheus-burken?? Erfarenheter;bra ,dåliga?? Stör den troffe-lekarna??
                    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                    c",)

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

                      Utdrag från artbeskrivning på www.riftlakes.com:
                      citat:Räkmix är ett bra och omtyckt foder i akvarium. Den naturliga födan består av olika typer av småfisk. Speciellt hästnosciklider uppskattas eftersom dessa är lättfångade.
                      Jag undrar hur många som ens vågat ha dessa tillsammans med Tropheus. Jag skulle inte välja att ha en Tanganyikaål som åt mina fiskar...särskilt inte när dessa fiskar kostar lite.

                      Kommentar

                      • bmwpower
                        Användare
                        • December 2002
                        • 1934

                        Kan hålla med att det är lite hysteri på just VF.
                        Urvalsodlat kan vara riktigt snyggt men ibland är det bra med lite nytt blod

                        Kommentar

                        • ozric
                          Användare
                          • March 2004
                          • 3187

                          Njae,alltså;de skulle ju inte gå ihop med tropheus-yngel direkt isf. Tänkte mest om de käkar rommen vid lek eller stör på annat sätt,ifall de rymmer om man inte har helt täckt med glas osv...
                          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                          c",)

                          Kommentar

                          • Henrik Dehlin
                            NCS Medlem
                            • September 2002
                            • 1913

                            citat:Jag undrar hur många som ens vågat ha dessa tillsammans med Tropheus. Jag skulle inte välja att ha en Tanganyikaål som åt mina fiskar...särskilt inte när dessa fiskar kostar lite.
                            Öhm har du sett munen på dom här?
                            Mycket mindre än en Tropheusmun så jag skulle inte tro att den ger sig på fiskar över 1-2cm,och yngel under den sizen tar nästan alla ciklider..
                            Jag har haft Tanganyika ålar med yngel på 3-4cm och dom rörde dom aldrig..

                            Kommentar

                            • Cutekid
                              Användare
                              • January 2003
                              • 3368

                              Det har diskuterats frisk på endel forum om dessa ålars förmåga att klippa yngel och merparten avanvändarna på forumena hävdar att de tar yngel. Jag har själv sett ålar på zoo fritid som nyper yngel lite då och då. I de flesta kar som Dennis har tropheus i så går det rejält med yngel tillsammans med föräldrarna men i karet med ålarna så är det ytters få yngel som klarar sig.

                              Mvh
                              Carl

                              Besök petrochromis.com´s forum:

                              http://petrochromis.com/phpbb3/

                              Kommentar

                              • Henrik Dehlin
                                NCS Medlem
                                • September 2002
                                • 1913

                                Ja yngel kan dom ta.
                                Men använder inte dom som vill spara yngel yngelkar?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...