Mina hade allt från ljusrosa och vinrött till olivblå och grålila skallar. Vissa hade mkt prickar också.Även det röda på halsen bak mot buken kunde variera mkt -allt från samma gula färg som på kroppen till knallröda.
Troffetråden 2005
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av bmwpowerbrukar inte N´konde har mer lila/mörkbruna huvuden??
Hua det var snygga N´konde Stiffe...måste vara grymt snyggt hemma hos dig med alla troffar!
Vilket är det rätta namnet för Tropheus mpimbwe, "red cheek"? Är det Tropheus mpimbwe, Msalaba??
I Peter Schupkes bok står det flera artnamn Tropheus sp. mpimbwe, Tropheus "Dahabu", Tropheus "Msalaba" mpimbwe.
Som vanligt när det gäller Tropheus(gäller väl kanske i ofs all akvariefisk)är det en djungel med alla olika namn men namnet jag fått på mina och som kommer från Kent i Tyringe är Tropheus Mpimbwe Msalaba.
jag tycker att red cheek kan vara riktigt snygga i synnerhet dominanta hannar med sin mörka färg och den röda fläcken, dock så anser en del att red cheek kanske är den största och även bland de mer aggressiva tropheusarna..själv så har ja ingen aning
GOTT NYTT ÅRmvh StefanKommentar
-
Kasangahane! http://img446.imageshack.us/my.php?i...egnbge49vn.jpg
Min mest lyckade bild hittills för övrigt =) Mycket lättare att fota under aquarelle än gamla sylvaniarör!Kommentar
-
Sunkig och usel bild men så här kunde bra Nkonde hanar som inte var dominanta se ut... När de är mer "på" mörkar huvudet mot mer rött/lila."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
-
Riktigt snygga fiskar...
Själv har jag fått mina första yngel på min nuvarande regnbågsgrupp. 3 lekar med 3+6+8, ytterligare en som går o tuggar. En har den dåliga vanan att spotta ut rommen dagen efter lek, det har den gjort två gånger. Förhoppningsvis lär den sig efterhand.//Stefan LindstedtKommentar
-
Jag har avgett nyårslöfte på att jag inte ska köpa en enda Tropheus under hela 2006. Det är upp till er att hindra mig!!! []/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
lycka till...(jag har vait där! )Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av Stefan LarssonÅterupplivar tråden med ett foto på VF Chaitika...Senast redigerad av Stephan E; 03 January 2006, 12:58.Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.
Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.Kommentar
-
Någon som sett duboisi stardust? Det är ju den dubbe-varianten som skall behålla sina prickar även som vuxen. Är sugen på att köpa den men skulle gärna vilja veta lite mer om den först.Kommentar
-
Inget vidare tycker jag!Kommentar
-
den ser inte så bra ut på bilden. Bilden är dock från 2002 så någon borde ju ha sett den sedan dess eller tagit ett nytt kort, tycker man. den säljs ju så någon måste ju ha köpt den.Kommentar
-
ja tror att brichards exportör (fishes of burundi) har "stardust" så det borde vara som du säger att fler har dom och därmed bör det finnas bilder på nätet..Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
Kommentar