Tack för den infon! Då får jag vänta en stund...
Troffetråden 2005
Kollaps
X
-
-
Jag tvivlar på att det är VF bulu point dom har på akvarium malawi det är sjöodlat det var det sisst jag frågade.
Jag har för mig caeamban kostade 165kr men minnet kan sviktaKommentar
-
Det är sjöodlade de har inne nu vad jag kunde utläsa av deras lagerlist. Hutlösa priser är det med. De plockar ut 250 kr st för sm/m. Rätt otroligt när man kan köpa 10 st F1r för 700 dkr på CC ibland.Kommentar
-
ja de är sant och jag har oxå reagerat på att sjöodlade bulu point är så dyra på aquarium malawiTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
ja dom kostar 165, det står ju i deras lagerlista! (som jag borde ha kollat upp på en gång!)Tropheus Duboisi halembe, so
-
ja dom kostar 165, det står ju i deras lagerlista! (som jag borde ha kollat upp på en gång!)Tropheus Duboisi halembe, so
-
jag var där i torsdags de sa att de hade både sjöodlat och vf som toby skulle ha skickat,fast jag frågade inte vad priset var.priset på vf och sjöodlat tycker jag kan vara fel men det har väl med bla frakter o dyl.peterKommentar
-
Ursäktar ni om jag bryter diskussionen om priser, som i och för sig är intressant, eftersom jag närmar mig ett köp av troffar? Det är en nysatsning på en okänd fisk så jag har förhöjd puls. Jag förbereder mig genom att läsa på.
I helgen var jag och tittade på finfina kasumba ungdjur som en kille ska sälja. Han odlar troffar och är erfaren. Han avrådde mig från att ens fundera på att ha BTN-bakgrund eller mörk bakgrund över huvud taget. Fisken färgar inte ut då, även om man har ljust bottenmaterial.
Han föredrar helvit bakgrund, då färgar troffar ut. Jag misstror inte honom. Undrar bara om ni också har samma erfarenhet.
AndersKommentar
-
Konstigt att dom har Vf av körsbären för det hade dom inte dagen efter dom fått sändningen av toby.
Den sändningen skulle innehållit VF och var bokad av en handlare men det visade sig inte vara VF detta är vad jag har hört.
Priset på sjöodlade är hutlöst med tanke på att inte ens VF är hälften så dyr som sjöodlat,då kan man ju ta sig en funderare på vad sjöodlat kostarKommentar
-
Glömmde säga att dom har höjt priserna medvetet på bulu nu när det har blivit svårare att få tag i den.
Någon som varit i danmark på cc och sett senaste sändningen??Kommentar
-
Anfall:Jag gillar inte alls vitt, varken som substrat eller bakgrund. Jag tycker inte att det är nåt fel på färgerna hos mina troffar för det.Kommentar
-
Vad vill ni ha ut av era Troffar? Vill ni ha ett kar utan inredning så kan man hålla dom i 100L. Dom leker, ser fina ut...och visar inget som ens kommer i närheten av ett naturligt beteende! Får man ett intressant akvarium? Jag tycker inte det!
Vad vill du se? Rädda fiskar som aldrig visar sina ”nöjd ciklid” färg? Visst! Dom kan vara snyggare så! Vitt, vitt vitt! Och mycket ljus! Mer ljus, så du skrämmer skiten ur dina dyra fiskar! En rädd fisk är vacker! Men är det därför du vill ha Troffar? Skräm din vän och han (hon?) får också en annan färg i synen! Är det så du vill se dina fiskar?
Stort akvarium! Först då får du se varför Troffar har en sådan magisk dragningskraft! Först då får du se en social hierarki och det fantastiska samspel som råder i en harmonisk grupp av Troffar!! Har du inte ett stort kar? Välj en annan fisk!
Välj en annan fisk!!
Troffar är fantastiska fiskar! Men! Dom kräver utrymme och förstånd! Har du inte det; välj något annat!
Lycka till!!
Kommentar
-
Oj, det var några sanningens ord från en helt ny människa på forumet. Välkommen Kade!Mvh
RobinKommentar
-
Tack Robin för välkomnandet!
Sanningens ord…tja! Det var ju min ”sanning” jag presenterade! Ni som håller skrämda Troffar i för små kar har ju eran "sanning”.
Lyckliga så? Bra! Eller? En lycklig akvarist är alltid bättre än…eh...ingen akvarist!?
För mig var Troffar avstampen till ett engagerat intresse av ciklider! Wow! Hur i hela friden kunde något vara sååå intressant!??
Men! Jag älskar ”jordätare”, Alunocara och t.o.m Carnegiella marthae
(Oh! Du har sett bilden på ”nätet” och tror att det är allt om den fisken? Fel! Håll ett stim på över 100 ex. i ett kar på minst 1,5 meter med 30cm luft upp till täckglasen, dämpad belysning, och du får se en av dom vackraste fiskar som finns i ett skådespel som får dig att tappa hakan!)
Men Troffar! Ah! Låt dom spela ut! Man blir fast! Hmmm...är det en varning? Hahahaha! #61514;
Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Kade
Vad vill ni ha ut av era Troffar? Vill ni ha ett kar utan inredning så kan man hålla dom i 100L. Dom leker, ser fina ut...och visar inget som ens kommer i närheten av ett naturligt beteende! Får man ett intressant akvarium? Jag tycker inte det!
Vad vill du se? Rädda fiskar som aldrig visar sina ”nöjd ciklid” färg? Visst! Dom kan vara snyggare så! Vitt, vitt vitt! Och mycket ljus! Mer ljus, så du skrämmer skiten ur dina dyra fiskar! En rädd fisk är vacker! Men är det därför du vill ha Troffar? Skräm din vän och han (hon?) får också en annan färg i synen! Är det så du vill se dina fiskar?
Stort akvarium! Först då får du se varför Troffar har en sådan magisk dragningskraft! Först då får du se en social hierarki och det fantastiska samspel som råder i en harmonisk grupp av Troffar!! Har du inte ett stort kar? Välj en annan fisk!
Välj en annan fisk!!
Troffar är fantastiska fiskar! Men! Dom kräver utrymme och förstånd! Har du inte det; välj något annat!
Lycka till!!
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
Kommentar