If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Upplever inte alls samma problem som ni med JBL. Blötlägger ni sticksen ordentligt? Tänk också på att mata lagom och inga mängder. Det är bättre att ge lite mindre i två omgångar.
Hmm tror nästan jag ska skippa räkmixen till denna gruppen, iaf i början. Fungerar det bra med andra alternativ så föredrar jag helt klart det. Det blir framför allt lättare att lära ut matningen till andra familjemedlemmar då
Blackened: Nu får jag återigen en grym abstinens av Tropheus saknad...just Kasangan är en av mina absoluta favoriter! Som vuxen får de en helt underbar färg.
Den Kasanga som jag själv hade var liknande denna men hade en mer grönaktig rygg. Den dominanta hanen var grym i sina färger och jag har nog endast haft en annan art av Tropheus som jag tyckt haft grymmare färger...nämligen Kachese.
Mm de har grym färg helt klart. Hanen på den sista bilden gled fram i en strimma solljus precis när jag tog bilden och bilden tappade därigenom all färg. Ska försöka ta en rättvis bild nån gång En rolig sak är att dessa är mycket lättare att fota än dom jag hade innan. Det är bara att knacka på glaset så glider dom fram och står skapligt still. Det svåra för mig är att frysa dom när dom står och spänner. Tog mängder av bilder idag och många hade blivit mkt bättre än dom där tre om inte fisken hade rört på sig när jag knäppte bilderna...
Hehe...så är det. Jag har fotat många foton där det i sista hundradelen av en sekund kraschat pga att en firre jagat en annan medans jag hade en i fokus...eller att den som stått still i flera sekunder väljer att helt plötsligt vända på sig och jag fotar precis i vändningen. Det känns ofta som om man är väldigt seg på att trycka av fotot...men så är det ju...man vill vänta tills det "perfekta" inträffar...när fisken visar sina bästa sidor...när den spänner ut fenor...och då väntar man alltid en hundradel av en sekund för länge. []
Precis! Hade tre stycken som spände på sig perfekt mot varandra länge förut men trycket kom aldrig Till slut gick någon förbi i rummet och allt var förstört... hade hunnit ta ett flertal bilder på dom hehe...
Tropheus är tjusigt charmiga som yngel/ungdjur! Känslan man får när man ser dessa kan nog jämföras med när en tjej ser en hundvalp eller en kattunge...iallafall är det så för mig när jag ser ungdjur av troffar!
Kommentar