540 är bra om man vill husera stora ciklider men de ska helst inte vara revirhävdande. Uaru, chokladciklider, en eller annan Vieja funkar ju, de blir stora och tål att se en annan fisk utan att bli massmördare. Generellt ser jag ingen skillnad i problematiken vad gäller exempelvis elaka centraler, en halv meter + i det läget är sällan avgörande för att det ska funka. Man måste fortfarande hitta individer som tål varann och man får prova sig fram, det är jag säker på många CA fantaster här på forumet skriver under på.
Allvarligt så är ju huttis påstående lite för att provocera, men som jag sagt i en annan tråd, ska man börja hårddra saker till sin spets i denna hobby så duger faktiskt bara ett 540 som förfilter.
En 600 l , 200*60+50 ser jag som det perfekta karet för ciklider om man skall vara generell.
Mvh Jari
Allvarligt så är ju huttis påstående lite för att provocera, men som jag sagt i en annan tråd, ska man börja hårddra saker till sin spets i denna hobby så duger faktiskt bara ett 540 som förfilter.
En 600 l , 200*60+50 ser jag som det perfekta karet för ciklider om man skall vara generell.
Mvh Jari
Kommentar