är det bra foder för central o sa? såg igår i butiken att de var små påsar med levande mygg i, hur förvarar man dessa måste man mata med alla på en gång el hur gör man för att försluta el förvara den. har aldrig tidigare sett levande mygg som foder
levande vita mygg
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Man kan hälla det som blir över i en glasburk med vatten och lock. Förvarar i kylen, så håller de sig några dar. Fast jag brukar hälla i allt Lite sysselsättning om inte annat.
Köper några potioner på skoj i bland, kul å se dom snappa i sig. men inget huvudfoder för mina firrar.Anders L -
-
-
Kommentar
-
Under hela sommaren går det utmärkt att fånga egna svarta mygglarver, det är ett höjdarfoder! Det finns förmodligen inte att köpa men är lätt att fånga!// Magnus ArvidssonKommentar
-
-
Förvara dem gärna vita i en stor glasburk då ser du vilka som är döda och inte bör användas. Om du gör som Anders och matar med rubbet på en gång så är det bra att hälla över dem i en glasburk med akvarievatten och kika lite på dem. Några döda gör ingen tror jag. Mina fiskar har inte dött av dem.
Svarta förvaras bäst i en hink på balkongen. Förvara dem inte i ett öppet kärl inomhus [xx(]Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av anli
Förvarar i kylen, så håller de sig några dar.Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
Kommentar