Hockey VM 2009

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • November 2005
    • 3217

    Hockey VM 2009

    Ja 7-1 på Österike, det kanske inte säger så mycket, men det tycker jag var kanon, vem har inte suttit och betet sina naglar, när det har gällt vissa matcher mot B nationer.
    Ja jag tycker Lou Eriksson gjorde en bra debut, den här Odmyr, ja han var också kanon,( Alexander,jag vet att han heter omark).
    Honken sattes väl inte på några större prov, men han såg stabil ut.
    så jag tror att bengan gjorde ett bra val där, men jag tycker inte att Liv ska vara andra målvakt, nej sätt in Jonas där istället låt han få känna på hetluften.
    För att tyvärr, så kommer inte Henke.Janne
  • Danne_K
    Användare
    • February 2006
    • 777

    #2
    Ursprungligen postat av malawijanne
    Ja 7-1 på Österike, det kanske inte säger så mycket, men det tycker jag var kanon, vem har inte suttit och betet sina naglar, när det har gällt vissa matcher mot B nationer.
    Ja jag tycker Lou Eriksson gjorde en bra debut, den här Odmyr, ja han var också kanon,( Alexander,jag vet att han heter omark).
    Honken sattes väl inte på några större prov, men han såg stabil ut.
    så jag tror att bengan gjorde ett bra val där, men jag tycker inte att Liv ska vara andra målvakt, nej sätt in Jonas där istället låt han få känna på hetluften.
    För att tyvärr, så kommer inte Henke.Janne

    Instämmer in med jonas, han har varit riktigt grym i år och förtjänar verkligen en chans. Sen så är det hur kul som helst att se omark och harjus framfart

    Kommentar

    • Lutt
      Användare
      • October 2005
      • 1919

      #3
      Alltså jag måste vara ensam om att Liv är utan tvekan den bästa målvakten i Elitserien, Honken och gustavsson är bra dem med men dom är inte lika bra som Liv.

      Kommentar

      • Guy_P
        Användare
        • April 2002
        • 301

        #4
        Hade Liv varit jämnare så hade han varit den klart bästa målvakten, men inte nu.
        Guy

        Kommentar

        • Lutt
          Användare
          • October 2005
          • 1919

          #5
          Jag ser liv som en jämn och stabil målvakt. Honken däremot han är riktigt ojämn och jag iaf känner mig lite nervös när motståndarn kommer in i vår zon när man vet att honken vaktar målet.

          Kommentar

          • Alexander Ylipää
            Användare
            • October 2003
            • 3615

            #6
            Omark leder VM's poängliga.
            Mvh Alex

            Kommentar

            • Lutt
              Användare
              • October 2005
              • 1919

              #7
              Ja jag tror att Omark, Mårtensson och Eriksson kommer ligga i toppen av den svenska poängligan när vm är slut och som underdog tror jag på Thörnberg.

              Kommentar

              • Danne_K
                Användare
                • February 2006
                • 777

                #8
                San Jose utslagna backabrist i tre kronor båg kasta dig på telefonen nu! in med Murray. Känns som att en stor del i förlust igår var att backarna inte orkade stå kvar på blå var sega när dom fick pucken (tog långtid på sig vid uppspel var inte riktigt med i offenciven osv) Nej in med murray kan väll hända att han kan ha lite problem nu när det är stor is. Men dom backarna vi har behöver avlastas + att vi behöver få in någon som vågar stå upp när det blir matcher mot dom lagen som kör över våra "stjärnor"

                Kommentar

                • specmats
                  Användare
                  • December 2004
                  • 3060

                  #9
                  väntat att sverige skulle förlora mot ryssland, men oväntat bra svenskt spel samtidigt som ryssarna inte alls var på topp..
                  Tropheus Duboisi halembe, so
                  Melanochromis Auratus, vf
                  Synodontis Petricola, odlade

                  Akvarie-setup (Salt)

                  Kommentar

                  • Lutt
                    Användare
                    • October 2005
                    • 1919

                    #10
                    Håller med specmats men som sagt bänka honken nu i detta VM. Gustavsson skötte sig fint fast visst ett mål får han allt ta på sig.

                    Kommentar

                    • specmats
                      Användare
                      • December 2004
                      • 3060

                      #11
                      så här långt (inför 2:a perioden) är jag extremt imponerad av canada, grymma i powerplay, helt klart mina favoriter för guldet.
                      Tropheus Duboisi halembe, so
                      Melanochromis Auratus, vf
                      Synodontis Petricola, odlade

                      Akvarie-setup (Salt)

                      Kommentar

                      • malawijanne
                        Banned
                        • November 2005
                        • 3217

                        #12
                        Ja det är helt oförklarigt att inte bengan frågar Henke.
                        USA var grymt bra igår, dom visste precis hur dom skulle spela mot Sverige, som tur var så tog Bengan tag i det i dom sista 10, sedan har vi ju Magnus och Weinhald och jönsson.
                        Matchen mot Ryssland var ju Sverige det bästa laget, vi hade lite oflyt.
                        Men som sagt var kan vi pressa Ryssland, så kan vi pressa vilket lag som helst.
                        Och jag hoppas och tror att husse blir Sveriges bästa poängplockare, ja nu har han börjat, Omark tror jag inte håller, inte Thörnberg heller.Janne

                        Kommentar

                        • malawijanne
                          Banned
                          • November 2005
                          • 3217

                          #13
                          Ja 3-1 till ryssland efter första perioden, dom är grymt bra och laddade ikväll ryssarna, ja hoppas att jänkarna orkar ta tag i det annars så blir det storstryk.Janne

                          Kommentar

                          • Lutt
                            Användare
                            • October 2005
                            • 1919

                            #14
                            Det är rätt lätt varför de inte frågat Henke....de har Gustavsson och Liv redan, två bra målvakter.

                            Kommentar

                            • StefanL
                              Användare
                              • August 2002
                              • 10784

                              #15
                              Ursprungligen postat av Lutt
                              Det är rätt lätt varför de inte frågat Henke....de har Gustavsson och Liv redan, två bra målvakter.
                              Har inte Henke "förbud" att spela i VM från sin klubb pga skaderisk? Har för mig att jag läste något om det så han hade i vilket fall som helst inte kommit...

                              Kommentar

                              Arbetssätt...