Hittade den bilden på Cichlid forum, i fototävlingen. Han som tagit bilden kallar sig för "Mullet". Vad i hela friden är det för nått?
Vad är det här för en firre?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Hittade den bilden på Cichlid forum, i fototävlingen. Han som tagit bilden kallar sig för "Mullet". Vad i hela friden är det för nått?
http://www.cichlid-forum.com/photoco...c6c6574372.jpg -
Det är definitivt en Steatocranus.
Med hjälp av vännen google fann jag att en art som heter S. sp. 'square head' tydligen kallas för "Mullet"Kommentar
-
Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.Kommentar
-
P.S Ni som inte googlat - gör det, söt firre och ett bildsvep med bl.a förälder och yngel som tittar ut ur en keramikgrotta - suverän bild! D.SMVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
Varför är firren på bild så blå? och var är puckeln (för det ser ju uta att vara en vuxen!?) Kan ju vara en hon för allt i världen...!MVH - joe
-
mera bilder
Oj, vilket drag det blev!
Hittade bilden när jag kollade runt lite, det är han som lagt in bilden som kallar sig "Mullet". Kanske heter firren så också. Hittade den här av samma fotograf, gissar att det är honan...
A forum community dedicated to Cichlid Fish owners and enthusiasts. Come join the discussion about breeding, health, behavior, housing, adopting, care, classifieds, and more!
Rätt grann fisk, skulle gärna ha några...Kommentar
-
Oj, vilket drag det blev!
Hittade bilden när jag kollade runt lite, det är han som lagt in bilden som kallar sig "Mullet". Kanske heter firren så också. Hittade den här av samma fotograf, gissar att det är honan...
A forum community dedicated to Cichlid Fish owners and enthusiasts. Come join the discussion about breeding, health, behavior, housing, adopting, care, classifieds, and more!
Rätt grann fisk, skulle gärna ha några...
Kanonsnygg fisk tycker jag dessutom!MVH - joe
-
Att bildgoogla kan vara roligt....Har fått upp mig själv på bild när jag sökt efter nån firre
Vad jag vet så finns det ingen firre som kallar sig för "Lutt"
Här har ni mullet och hans firrar
Kommentar
-
Hittade den!
Rotade runt lite mera och då dök den upp.
Orthochromis stormsi
Aldrig hört om den men det är delvis samma bilder. Congofloden, liten simblåsa eller "Goby-typ", upp till 12 cm.
Tackar för hjälpen! / MKommentar
-
Ja det verkar ju vara en Orthochromis stormsi och samma foto finns på denna sida http://www.furufanatics.com/images/p...-stormsi-2.jpg även om namnet där är felstavatKommentar
-
Mera bilder
Skulle ha plats för några...
Kommentar
-
Nå - då var "gåtan" löst! Kul tråd detta!MVH - joe
Kommentar