Troffetråden 2008 - Del 2
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Troffetråden 2008 - Del 2
Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Taggar: Ingen -
tack...Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
Efter katastrofen i höstas, då 31 av 35 st strök med av den nyinköpta gruppen regnbågar strök med, har troffe-suget börjat komma tillbaka.
Ersatte troffarna med lite malawi runt jul. Men vad ska man säga, de är ju snygga men.... de kan inte mäta sig med troffar. Nu har jag iaf kompletterat min gamla grupp Moliro så att deär upp i 30 st. Nu går de i ett litet kar för att om någon månad åka ner i 720:an. Jag väntar med spänning....//RobertKommentar
-
Efter katastrofen i höstas, då 31 av 35 st strök med av den nyinköpta gruppen regnbågar strök med, har troffe-suget börjat komma tillbaka.
Ersatte troffarna med lite malawi runt jul. Men vad ska man säga, de är ju snygga men.... de kan inte mäta sig med troffar. Nu har jag iaf kompletterat min gamla grupp Moliro så att deär upp i 30 st. Nu går de i ett litet kar för att om någon månad åka ner i 720:an. Jag väntar med spänning....
Förstår vad du menar, troffar är betydligt fartigare än MalawiNär man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...
Kommentar
-
ja har inte gett upp nån art ja provat trots ibland enorma motgångar men "perioden" tills nästa gång får gärna dröja..heheTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
-
Kommentar
-
....
Ja då har man tagit steget och blivigt medlem... Testar att lägga in 2 bilder.
Om det funkar så är det 2st Tropheus Kala honorPetrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
-
-
Kommentar
-
jadu ..... Vad skall man säga, köper den blåa plastfilmen på Hornbach på rulle. 2m x45cm
och bara att ta av pappret på baksidan och klistra på den..
Det bästa med den e att man kan annvända den INNE i karet också vilket jag gör på glasskivan som jag silikonat fast för filterkammaren.
Släpper inga gifter så det e perfekt för oss som inte vill måla baksidan och för att täcka filterkammare i karet...Petrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
Några halvtaskiga troffe bilder!
Bild1=T.sp.red.Golden Kazumba
Bild2=T.moorii.Kapampa
Bild3=T.sp.black.Caramba
Bild4=T.brichardi.Katonga4620l Tropheus med blandad Tanganyika...
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2853371Kommentar
-
jadu ..... Vad skall man säga, köper den blåa plastfilmen på Hornbach på rulle. 2m x45cm
och bara att ta av pappret på baksidan och klistra på den..
Det bästa med den e att man kan annvända den INNE i karet också vilket jag gör på glasskivan som jag silikonat fast för filterkammaren.
Släpper inga gifter så det e perfekt för oss som inte vill måla baksidan och för att täcka filterkammare i karet...
Jo, fast den blå som du har e lite djupare än dom flesta andra har. Den ger liv åt fisken på nåt vis tycker jagKommentar
-
Kommentar
Kommentar