If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Den va faktiskt riktigt cool även fast det är en sån där annan fisk... inte malawi alltså =)
Jag har nog alldrig sett den, iaf inte utfärgad för det hade man nog inte glömt ser det ut som.
Mums det där är riktiga fiskar
har du frågat Finnen om han har yngel, för om du åker Finlandsbåten får du dubbelt så roligt.
han hade yngel för ett år sedan
vänligen
Christer
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten
Mums det där är riktiga fiskar
har du frågat Finnen om han har yngel, för om du åker Finlandsbåten får du dubbelt så roligt.
han hade yngel för ett år sedan
vänligen
Christer
Ska kolla med honom. Du har inga inne Christer? kan du få tag i dem?
Om jag inte missminner mig så såg jag R. lapidifer i en butik i Helsingfors nyligen. Om du ändå åker dit och köper fisk så rekommenderar jag att testa stadens nattliv samtidigt . Jag har sett den vid något tillfälle i Sverige också, men där sviker minnet var det var.
Jag tror att det var jag som är upphovet till begreppsförvirringen då jag för något halvår sedan använde pirra(som i mellansverige är en säckkärra) i en bisats och fick väldigt konstiga kommentarer. Ett annat ord jag använt i HDR-sammanhang är "Hötorgskonst" och undrat om det är ett stockholmsbegrepp men inte fått svar på om det är ett lokalt uttryck. Är det det? Här betyder det typ "konstverk" med dålig kvalitet typ den gamla fiskargubben med en pipa i mungipan eller den klassiska bilden på en gullig gråtande pojke. Känns det igen?
Sorry Cutecid, men det var bara en tillfällig avstickare från ämnet. Har aldrig sett din firre förut.
Senast redigerad av Kalle-Maja; 17 October 2006, 23:50.
Ett annat ord jag använt i HDR-sammanhang är "Hötorgskonst" och undrat om det är ett stockholmsbegrepp men inte fått svar på om det är ett lokalt uttryck. Är det det? Här betyder det typ "konstverk" med dålig kvalitet typ den gamla fiskargubben med en pipa i mungipan eller den klassiska bilden på en gullig gråtande pojke. Känns det igen?
Nej det är inget lokalt uttryck. Tavlor som såldes billigt i parti och minut på Hötorget till arbetarklassen?
Det kanske har fallit i glömska beroende på att det inte finns så många som målar på det viset numera.
Dålig kvalitet behöver det inte vara. Finns ju fortfarande tavlor med all färg kvar. Du menar väl inte dålig smak?
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
Hade fyra vuxna VF Retroculus lapidifer i flera år. De hann leka ett flertal gånger, men jag fick aldrig ynglen att överleva mer än några dagar. Skulle prova med UV, men då trillade alla de vuxna av pinn inom några veckor. Extremt känslig fisk. Bifogar bild på den stilige hanen.
Nu har jag några äkta finska Retroculus på tillväxt. De ska ugöra stommen i ett strömakvarium är det tänkt.
Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K Mina fiskar & burkar
Kommentar